جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

صفت هاي با قاعده در دستور زبان فرانسه

زبان فرانسه ، دانلود كتاب آموزش زبان فرانسه ، گرامر زبان فرانسه ،دانلود فيلم آموزش زبان فرانسه

صفت هاي با قاعده در دستور زبان فرانسه

۱,۴۶۴ بازديد

صفت هاي با قاعده  Des adjectifs réguliers

صفات در زبان فرانسه از اسم پيروي مي كنند ، هم از نظر جمع و مفرد بودن و هم از نظر مذكر يا مونث بودن. به طور معمول صفت مونث با اضافه كردن e به پايان صفت مذكر ساخته مي شود و براي صفت هاي جمع s به پايان صفت مذكر يا مونث افزوده مي شود .

 

féminin Pluriel

féminin Singulier

masculin Pluriel

masculin Singulier

petites petite petits petit

http://media.la.utexas.edu:8080/tex/audio/adj2_ex1.mp3


نكته : صفات در زبان فرانسه (مانند زبان فارسي) معمولا بعد از اسم مي آيند . گروه كوچكي از صفت ها هستند كه قبل از اسم مي آيند .

او رمانهاي اگزيستانسيالي را دوست دارد (ايل اِم لِ قُمان اِگزيستانسياليست) Il aime les romans existentialistes

 

نكته : صفات مذكر مفرد و مذكر جمع از نظر تلفظ هيچ تفاوتي با هم ندارند و فقط در نوشتار با هم متفاوتند . همينطور صفات مونث .

نكته : زماني كه بخواهيم براي چند اسم كه در بين آنها هم مونث و هم مذكر وجود دارد صفتي استفاده كنيم ، آن صفت را به صورت جمع مذكر مي آوريم .

ضمایر یکی از عناصر اساسی زبان‌ها هستند که برای اشاره به اشیا، افراد یا مفاهیم بکار می‌روند. در زبان فرانسه، ضمایر نقش مهمی را ایفا می‌کنند و برای توضیح دقیق‌تر و صحیح‌تر جملات لازم هستند. ضمیر در زبان فرانسه شامل ضمایر شخصی، ضمایر توکی، ضمایر نشانه‌ای و ضمایر ملکی می‌شوند.

 

اولین دسته از ضمایر، ضمایر شخصی هستند که شامل مواردی مانند "je" (من)، "tu" (تو)، "il/elle" (او)، "nous" (ما)، "vous" (شما)، "ils/elles" (آن‌ها) هستند. این ضمایر برای اشاره به اشخاص در جمله به‌کار می‌روند.

ضمایر توکی معمولاً به‌صورت ناقص و به‌عنوان قسمتی از فعل ظاهر می‌شوند، مانند "me", "te", "se", "nous", "vous".

ضمایر نشانه‌ای نقش اشیاء یا افراد در جمله را نشان می‌دهند، مانند "ce" (این)، "cette" (این)، "cela" (آن) و "ceux" (آن‌ها).

و ضمایر ملکی، ضمایری هستند که نشان دهنده ویژگی‌ها یا مالکیت یک اشیاء هستند، مانند "mon" (مال من)، "ton" (مال تو)، "son" (مال او)، "notre" (مال ما)، "votre" (مال شما)، و "leur" (مال آن‌ها).

 

در کل، ضمایر یک قسمت بسیار مهم و حیاتی از زبان فرانسوی هستند که بدون آن‌ها ایجاد جملات درست و منطقی دشوار خواهد بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.